سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي اذهب الى الأسفل

اعلان سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف sosty_honeygirl في الخميس 11 ديسمبر 2008, 8:34 pm

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بصراحة انا قرأت القصة دي وعجبتني اوي
وحبيت انكم تستمتعوا بيها معايا انا هنزل اول حلقه منها النهارده وهاستنى الردود يا أكمل ياا
stop

------------------------------------------------------

احب اعرفكم الاول بصديقاتنا الجداد الي هيكونوا معانا في اجزاء قصتنا


اعرفكم
على دلوعتنا (ناني) بنت زي ما بيقولوا روشه جدا ومكبره دماغها عايشه مع
باباها (جلال) وهو رجل اعمال كبير ومعروف جدا في مصر ومنفصل عن والدتها
(بهيره) من زمان وهيا متزوجه من طيار ولها منه بنت وهيا (ايتن)


اما
البطله التانيه (هدير) فهيا شخصيه بصراحه اهلها صنعوا منها شخصيه معقده
جدا باباها (صلاح) ومامتها (فوزيه) وهي من عيله متوسطه الحال ولها اخ اعوز
بالله متسلط جدا واسمه (علي)



اما بقه الثالثه(دينا) بنت طيوبه وحبوبه وهيا وحيده مامتها (مديحه) وباباها (عبد الرحمن) بس مش مدلعه يعني الطبيعي



معلش طولت عليكم .............................



يلا نبدا قصتنا



-------------------------



في
احد احياء القاهره الشعبيه حي السيده زينب كانت هدير نايمه نوم عميييق جدا
لانها كانت سهرانه ادام التليفزيون بتتفرج على فيلم السهره على القناه
الاولى
وتدخل مامتها عليها



فوزيه:
ياسلااااااااااااااااااااااااااااام كل ده نوم (وتزقها بايدها )قومي يختي
اعمليلك شغلانه في البيت بدل ما انتي نيمالي كده زي قلتك


هدير :حاضر حاضر يا ماما بس سيبيني شويه انا نيمه وش الصبح


فوزيه:مش شغلي قومي ورانا تنفيض قبل ما ابوكي ييجي من الشغل


ملحوظه(بابا هدير بيشتغل موظف صغير في الحكومه)


في الوقت ده يدخل علي ................


علي:هيا البت ده لسه نايمه لغايت دلوقتي ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


ترفع هدير من على وشها الغطا وتقوله :وانت يا سي علي عاوز ايه انت كمان


علي:قومي يختي خلاص نتيجتك ظهرت هو مش انتي برده ثانويه عامه مش عارف ايه البرود ده


تجري (فوزيه) على الراديو وتفتحه..............


فوزيه: متيجي يا واد يا علي تظبطهولي على التردد الي هيقول النتيجه بسرعه انا اعصابي مش متحمله


وتشاور باديها وهيا بتبص على هدير الي قايمه من نومها مش شايفه قدامها وتقول: وقعتك هتبقى سوده لو مجبتيش المجموع الي ابوكي قالك عليه



هدير :في لحظه تلبس وتقولها ماما انا مش ناقصه تعب اعصاب انا هنزل للبقال اكلم ناني ودينا


(عند البقال)..................


هدير:ازيك يا عم محمد ممكن التليفون لحسن النتيجه ظهرت بتاعتنا ............


عم محمد يقربلها التليفون المحطوط وسط البسكوت والشوكولاته:اوي اوي اتفضلي وبالتوفيق يا بنتي



تررن
تررن(كانت هدير بتتصل بناني) هديربتكلم نفسها) اوووووووووووووووووووووف
هيا البت ده راحت فين على الصبح كده ولا كل ده نوم؟خلينا في
دينا.............


ترن ترن (هدير بتتصل بدينا)
هدير:ايوه يا دينا انتي فين النتيجه ظهرت


دينا:ايوه
ايوه عرفت دلوقتي من ماما كلمتني من الشغل انا مرعوبه انا هلبس دلوقتي
ونتقابل عند المدرسه ولا اقولك بابا هيبعتلي السواق هبقه افوت عليكي


هدير :انا بتصل بناني محدش بيرود


دينا:انتي فاكراها هتصحا دلوقتي نبقا نتصل بيها تجيلنا هناك


دينا وصلت عند هدير لقت هدير واقفه عند البقال وبتشاورلها تستنه.............. ولما خلصت..................


هدير:اتاخرتي ليه
دينا :عما السواق جه
هدير: عموما انا كلمت ناني وهتقبلنا عند المدرسه


وتروح هدير ودينا المدرسه وطبعا كالعاده ناني هتتاخر عليهم فدينا قررت انهم يدخلوا يشوفوا النتيجه ولما ناني تيجي يبقوا يقوللها


وبكره نعرف النتيجه
avatar
sosty_honeygirl
مشرفة
مشرفة

انثى
عدد الرسائل : 141
العمر : 26
العمل/الترفيه : طاااااااااااااااااالبة لسا في اولى وربنا يستر
sms :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف koky_2008 في الخميس 11 ديسمبر 2008, 8:58 pm

جميلة جدا انا عيزاكى تنزلى كل يوم خمس حلقات مش حلقة واحدة عشان اقراها كلها هههههههه
avatar
koky_2008
نزيل ذهبى
نزيل ذهبى

انثى
عدد الرسائل : 131
العمر : 28
الموقع : vetmedalex.org
العمل/الترفيه : طالبه بيطرية
المزاج : منفضة للدنيا
sms : يا سائل عننا حنقولك اننا شباب و بنات ميه ميه من بيطرى اسكندريه
تاريخ التسجيل : 12/06/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف Dr. Jo MaNjY في الخميس 11 ديسمبر 2008, 9:08 pm

حلوة الحلقات بس يا ريت تبقى تكمليها بسرعه علشان شدتنى اوى وعايز اعرف النتيجه
avatar
Dr. Jo MaNjY
مشرف
مشرف

ذكر
عدد الرسائل : 277
العمر : 28
العمل/الترفيه : صاحب شركات اللى فات مات
المزاج : تحت الصفر sottozero
sms :


My SMS


تاريخ التسجيل : 24/12/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف Merooo في الخميس 11 ديسمبر 2008, 9:09 pm

شكلها حلوه بما ان فيها نتيجه
ههههههههههههههههههه
ياريت ما تتأخريش علينا
avatar
Merooo
نزيل ذهبى
نزيل ذهبى

انثى
عدد الرسائل : 188
العمر : 26
العمل/الترفيه : طالبة ف طب بيطري السادات
المزاج : مش تمااااام
sms : ... قول يارب...
الصبر حلو بس يكمل حلمنا..
متقولش بكره ..بكره ملك ربنا..
والله ف سماه لتروق أوي........ وتضحك لنا....
.. بس قول يارب ..
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف sosty_honeygirl في الخميس 11 ديسمبر 2008, 9:11 pm

ههههههههههههه انا والله عايزة انزل الحلقة التانية كمان انهارده لان انا اتشديت من التانية

وعشان خاطركم هنزلها

وان شاء الله لو لقيت اقبال هنزل حلقتين يوميا

انتظروا الحلقة الثانية خلال دقائق


avatar
sosty_honeygirl
مشرفة
مشرفة

انثى
عدد الرسائل : 141
العمر : 26
العمل/الترفيه : طاااااااااااااااااالبة لسا في اولى وربنا يستر
sms :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف Merooo في الخميس 11 ديسمبر 2008, 9:13 pm

مستنياكي يا جميل
avatar
Merooo
نزيل ذهبى
نزيل ذهبى

انثى
عدد الرسائل : 188
العمر : 26
العمل/الترفيه : طالبة ف طب بيطري السادات
المزاج : مش تمااااام
sms : ... قول يارب...
الصبر حلو بس يكمل حلمنا..
متقولش بكره ..بكره ملك ربنا..
والله ف سماه لتروق أوي........ وتضحك لنا....
.. بس قول يارب ..
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف sosty_honeygirl في الخميس 11 ديسمبر 2008, 9:28 pm


الحلقه التانيه ---- سنه اولى جامعه


يـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــوم النتيجه

---------------------------------------------------




دخلت هدير ودينا المدرسه وركبهم بتخبط ومسكين ايد بعض وبيبصوا لبعض.

هدير :انا مرعووووووووووووووووووووووووووووووووبه

دينا :يا رب يا رب يا رب ادعي يا هدير بدل ما انتي مسكالي كلمه مرعوبه

وتبص دينا لهدير ..........دينا: هدير ؟مالك انتي بتعيطي

هدير :انا مرعوبه خايفه من النتيجه اوي ده كفايه كلمت ماما(ابوكي هيسود عيشتك لو مجبتيش النتيجه الي هو عاوزها)

دينا
تقف وتاخد هدير في حضنها وتقولها: يا بنتي خير انشاء الله قولي يا رب احنا
الحمد لله تعبنا وانشاء الله ربنا هيدينا على اد تعبنا

هدير:ياااااااااااااااااااااااااااارب

دينا :يلا بقه انا اعصابي باظت

وادام النتيجه والبنات كلهم واقفين حوليها وزحمه جدا

هدير:ادخلي يلا يا دينا وانا هستناكي

دخلت
دينا بتبص على ورقه النتيجه المتعلقه حط ايد على قلبها وايد تانيه على
الاسامي بتمرر صباعها عليها وصلت
لاسمها.......................................... دينا عبد الرحمن

دينا عبد الرحمن 83 %

الفرحه مكنتش سيعاها وقعدت تحمد ربنا في سرها وبرده ايدها ماشيه على الورقه لغايت ما وصلت لاسم هدير صلاح

دينا : هدييييييييييييييييييييييييييييييييييييييير يخرب عقلك؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

سمعتها هدير وانفطرت من العياط اول ما سمعت دينا

طلعت دينا بسرعه: بتعيطي يا مجنونه ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟مبروووووووووووووووووووووك نجحنا

هدير :المجموع ................. المجموع كام

دينا :يخرب عقلك ده انتي طلعتي موس وانا مش عارفه

هدير ابتسمت اوي من الفرحه ومسحت دموعها الي ملت وشها : يلا الله يخليكي قولي انا مش مستحمله اسستنه اكتر من كده

دينا :مبروك 96%

هدير : لالالالالالالا لالالالالالالالا بجد؟ بجد؟ ........... الحمد لله .......... الحمد لله

هدير: دينااااااااااااااااااااااا اسفه نسيت اسالك وانتي يا حبيبتي عملتي ايه

دينا :الحمد لله 83%

هدير :مبروك يعمري انا فرحانه اوي

دينا تحط ايدها على دماغها : يخبر ابيض نسينا ناني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وتدخل دينا بسرعه قبل ما ناني تيجي علشان تشوفلها النتيجه بتاعتها

وتدخل ناني المدرسه وتحط ايدها على كتف هدير

ناني: هااااااااااااااااااااااااااااااااااا عملتوا ايه شفتوها ولا لسه ؟؟؟؟؟

تطلع دينا من الزحمه القاتله على النتيجه

دينا :انتي جيتي ما لسه بدري
وشافت ناني لابسه لبس جديد
دينا:بالله عليكي ده منظر وحده قلقانه على النتيجه ههههههههههههههههههههههههه


هدير : يا بنتي اتكلمي طمنينا على ناني انتي دايما كده منشفه ريقنا

دينا : مبروك يا ناني 80.5%

ناني :يلا بركه الحمد لله وانتو عملتوا ايه ؟؟؟؟

دينا : انا 83% والموس الي واقفه جمبك ده 96%

ناني بتبص لهدير وهيا رافعه حاجبها لفوق : يا دحيييييييييييييييييييييييييييحه

وتعلى ضحكات دينا وناني وهدير طبعا فرحه النجاح لا تضاهيها فرحه
عقبال كل الي في الثانويه.....يا رب
هدير : يلا يا بنات نروح بقه علشان اهالينا الي مستنيينا واكيد قلقانين

وروحوا البنات علشان يفرحوا اهلهم

هدير قالت تطمن عم محمد الي كان وشه حلو عليها ودعوته كانت اجمل حاجه سمعتها الصبح

هدير : عم محمد باركلي يا عم محمد

عم محمد: مبروك يا بنتي يا زينه الحاره .................. طمنيني عملتي ايه

هدير: الحمد لله يا راجل يا طيب 96%

عم محمد: الف الف الف مبروك يا بنتي ولا اقولك احسن يا دكتوره

هدير: يااااااااااااااااااااااااااه يا عم محمد ده امنيت حياتي

عم محمد: ربنا ينولت الي في بالك يا بنتي

ويمسك بايده الي الزمن حفر عليها تجاعيده شويه حلويات ويدهلها

هدير : ربنا ما يحرمنا منك يا عم محمد ده احلا هديه نجاح واول هديه يا عم محمد

وتطلع هدير بسرعه على السلم وتغني (الناجح يرفع ايده هاااااااااااااااااااااااا) وترفع ايدها الي فيها هديت عم محمد

وتضرب الجرس بتاع الباب متواصل ويفتحلها الباب اخوها

علي: عملتي ايه يا ناصحه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تطلع من ايدها حلاوه من الي ادهلها عم محمد تحطهاله في بقه وتدخل بسرعه على مامتها

من سرعتها ومن فرحتها خبطت في مامتها اصلها كمان كانت جيه من اوضتها جري علشان تعرف النتيجه بتاعت هدير

فوزيه: هااااااااااااااااااااااا انطقي عملتي ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هدير : قوليلي مبرووووووووووووووووووووووووووووووك 96%

فوزيه تاخد هدير في حضنها: الف مبروك............. الف مبروك يا بنتي ( والدموع ماليه عنيها)

علي: مبروك يا هدير.................. ويقعد يتفرج على التليفزيون

هدير : ياااااااااااااااه يماما ربنا حققلي امنيتي هبقه دكتوره يا ماما هدخل طب.

علي ضحكه سخريه هههههههههههههههههههه طب من بقك

في اللحظه ده تجف دموع فوزيه وتوطي راسها

هدير: مالك يا ماما ؟

فوزيه: مفيش انا هدخل اكمل الاكل علشان يكون جاهز لما ابوكي ييجي وانت يا علي انزل هاتلنا عيش للغدا

قعدت هدير تتفرج على التليفزيون مستنيه صلاح ييجي من الشغل علشان تفرحه

صلاح جه من الشغل تعبان جدا وشايل كيس فاكها فيه برتقان حطه على السفره واترما على الكنبه من التعب جمب هدير

صلاح: السلام عليكم

هدير : وعليكم السلام يا بابا.............................. بابا انت معرفتش؟ نتيجتي ظهرت

صلاح: ها عملتي ايه؟

هدير : رفعت راسك يبو علي

فوزيه: عيب يا بنت

هدير : 96%........ طب يا بابا طب

صلاح: بقولك ايه يا هدير

تقاطعه فوزيه في كلامه: مش وقته يا صلاح يلا ادخل غير هدومك كده واغسل وشك عما نحط الاكل
بصت هدير لباباها ومامتها بصت تساؤل مخبيين ايه؟

بس دخلت فوزيه المطبخ ودخل صلاح اوضته يغير هدومه وسابوها بحيرتها

قعدت الاسره تاكل وهدير حاسه ان فيه حاجه من نظرات باباها ومامتها لبعض ............... بعد الغدا

قامت هدير مكملتش اكلها من قلقها خايفه......... هيا مش عارفه ايه الي بيدور في راسهم بس هيا متاكده فيه حاجه مخبينها ومش هتبسطها


صلاح: هدير انا عوزك في اوضتي

مشيت هدير ورا باباها وهيا ساكته حاسه ان فيه حاجه دخل صلاح الوضه ووراه هدير وقفل الباب

يا ترى ايه الي هيحصل؟
وايه الي مخبيينه عن هدير؟
ومواقف اهل دينا وناني من النتيجه هتكون اي؟

تابعونا بكره احداث جديده











عدل سابقا من قبل sosty_honeygirl في الخميس 11 ديسمبر 2008, 9:47 pm عدل 1 مرات
avatar
sosty_honeygirl
مشرفة
مشرفة

انثى
عدد الرسائل : 141
العمر : 26
العمل/الترفيه : طاااااااااااااااااالبة لسا في اولى وربنا يستر
sms :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف Merooo في الخميس 11 ديسمبر 2008, 9:41 pm

حلوه بس كملي بسرعه
ممكن مش هيقدروا مثلا على مصاريف الطب
ممكن نقترح عليهم
طب بيطري هههههههههههههههههههههههه
avatar
Merooo
نزيل ذهبى
نزيل ذهبى

انثى
عدد الرسائل : 188
العمر : 26
العمل/الترفيه : طالبة ف طب بيطري السادات
المزاج : مش تمااااام
sms : ... قول يارب...
الصبر حلو بس يكمل حلمنا..
متقولش بكره ..بكره ملك ربنا..
والله ف سماه لتروق أوي........ وتضحك لنا....
.. بس قول يارب ..
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف sosty_honeygirl في الخميس 11 ديسمبر 2008, 10:14 pm

ههههههههههههههههههههههههه ممكن برده


بشكركم يا جماعة ع مروركم وياريت تتابعوا معايا وان شاء الله مش هتزهقوا


لولا تشجيعكم مكانتش القصة بقت حلوة ومكنتش هكمل Smile
avatar
sosty_honeygirl
مشرفة
مشرفة

انثى
عدد الرسائل : 141
العمر : 26
العمل/الترفيه : طاااااااااااااااااالبة لسا في اولى وربنا يستر
sms :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف Dr. Jo MaNjY في الخميس 11 ديسمبر 2008, 10:43 pm

هو المجموع كبير ودا اللى دخلنى الكليه الحلوة اوى دى بس يا ترى هتخش ايه انا رأيى تيجى الكليه وتشارك معانا فى المنتدى وتجيب معاها ابو صلاح هههههههههههههههههه
avatar
Dr. Jo MaNjY
مشرف
مشرف

ذكر
عدد الرسائل : 277
العمر : 28
العمل/الترفيه : صاحب شركات اللى فات مات
المزاج : تحت الصفر sottozero
sms :


My SMS


تاريخ التسجيل : 24/12/2007

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف sosty_honeygirl في الجمعة 12 ديسمبر 2008, 3:11 pm

الحلقه الثالثه------- من سنه اولى جامعه

---------------------------------



يدخل صلاح الاوضه ووراه هدير ويقفل الباب وراه

صلاح : تعالى يا هدير اقعدي ...............انا عاوزك في كلمتين

هدير: خير يا بابا في حاجه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ شكلكم قلقني ........ هيا النتيجه مش عاجبه حضرتك؟

صلاح:
لا يا هدير النتيجه حلوه انتي عملتي الي عليكم.......... ويسكت صلاح عن
الكلام ويقوم يفتح شباك الاوضه وكانه بيدي لنفسه وقت يجمع الكلام الي
هيقوله لهدير

هدير: بابا قلقتني بجد كمل كلامك ............ انت في
حاجه مزعلاك مني؟ ده انت المفروض تكون مبسوط اوي ده انت هتبقا ابو
الدكتوره هدير --- وتبتسم هدير ابتسامه بسيطه

صلاح: كويس انك
انتي الي فتحتي الموضوع وفرتي عليا المقدمه.......... هدير طب ايه وبتاع
ايه الي انتي عاوزه تدخليهااحنا مش عوزين الطب بتاعك ده

هدير:
(مستغربه وتعقد حواجبها)...... .....بابا انت بتقول ايه؟ ده حلمي من وانا
لسه صغيره ........... يبقا بقه كان لزمته ايه التهديد الي كنت بسمعه كل
يوم طول السنه وكان لزمته ايه المجموع الكبير الي
جبته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بدام انتو مش هتدخلوني الكليه الي انا
عوزاها؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟---- وتبدا عين هدير تدمع لانها حست ان
مستقبلها الي رسمته في خيالها بدا ينهاااااااااااااااااااااار

صلاح: البنت مسيرها للجواز كليه الطب بتاعتك ده مشوارها طويل ..........ولا انتي شايفه ايه؟

هدير : انا شايفه حاجه وحده بس انكوا حطمتوا حلمي وتبدا هدير تعيط وتحط ايدها على وشها

صلاح: انا مش عاوز كلام كتير في الموضوع ده فهمتي..................وانا اديتك قراري طب لالالا

ويسبها صلاح ويقوم يطلع بره الاوضه

تدخل فوزيه عليها الاوضه ويقف علي ساند ايده على الباب

فوزيه: انتي هتفضلي قعدلنا مبوزه كده وبتعيطي قومي اكيد في ناس هتيجي تباركلك

هدير: (تبص هدير لمامتها وتمسح دموعها) تباركلي ؟ تباركلي على ايه؟

فوزيه : ابوكي عارف مصلحتك فين......... قومي قومي بلاش هبل

علي : طب ايه يا بنتي الي انتي عاوزه تدخليه انتي غاويه وجع قلب ............ شوفيلك معهد ولا حاجه ادخليه سنتين واقلب

هدير : معهد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

وتزق ايده الي ساندها وقافل بيها الطريق وتطلع بره الاوضه وتدخل اوضتها وتقفل على نفسها
وتعيط
وتفكر في حلمها الي ضاع وتقول( يااااااااااااااااااااااااااااااه مستخسرين
فيا فرحتي بمجموعي الكبير ده حتى بابا مقليش مبروك ............
..........كان عاوزني ليه بقه اجيب مجموع كبير؟ وتفضل تعيط لغايت ما تتعب
وتنام


------- اما دينا --------

اول ما وصلت طلعت من العربيه بسرعه وكانت هتتكعبل وهيا طالعه سلالم مدخل العماره طلبت الاسنسير
دينا: اوووووووووووووووف انا لسه هستنه الاسنسير لالالا انا هطلع رياضه رياضه

دينا تفتح الباب براااااااااااااااااااحه كانت عاوزه تشوف حاله بابا وماما عامله ايه

اول ما دخلت لقت مديحه ماسكه المصحف وبتقرا فيه وعبد الرحمن قاعد معاها على الكنبه وحاطط ايده على خده

دينا
تفاجئهم: انا جيت .......... .......... الحلوين عاملين
ايييييييييييييييييييييييييييييه؟ وتقعد في النص بينهم وتوطي تبوس ايدهم

مديحه ( بلهفه): عملتي ايه يا بنتي طمنينا؟

عبد الرحمن: ها يا بنتي قولي

دينا: الحمد لله ربنا وفقني بمجموع حلو بفضل دعواتكم ليا .

وتقوم تقف دينا وتفتح ايدها على الاخروتاخد نفس طووووووووووووووووووويل (83%)هااااااااااااا اااااااااااااا..........

ويقوم مديحه وعبد الرحمن ويخدوها بالحضن ويبوسوها : الف الف مبروك يا بنتي

مديحه : ياسلااااااااااااااااااااااااااااااااام فرحتي قلبي ربنا يفرح قلبك يا بنتي

عبد
الرحمن: حلم عمري اتحقق وبنتي خلاص داخله الجامعه وبكره تتجوز واشيل
عيالها .........يسكت شويه ويقول لمديحه: تفتكري هعيش لليوم ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مديحه: ربنا يديلك طولت العمر يا ابو دينا

دينا: ايه يا بابا ده انت لسه شباب والشعر الابيض الي في راسك ده بيجنن اجدع بنت تشوفك

مديحه: ممممممممممممممممممممممم وانا راحت عليا؟

دينا: لا يا قمر ده انتي الي زيك لسه متجوزوش

ويضحكوا كلهم على كلام دينا

مديحه تقطع ضحكهم: نسيت اسالك على هدير وناني عملوا ايه

عبد الرحمن: اه صحيح يا بنتي فرحتنا بيكي نستنا صحباتك

دينا: مش هتصدقوا البت هدير ده طلعت موس يخرب عقلها ...............جابت 96%

مديحه وعبد الرحمن في نفس واحد: ماشاء الله ولا قوه الا بالله

دينا: وناني 80.5%

مديحه: كويس ربنا يسعدكم يا بنات يا رب

عبد
الرحمن: وانتي يا بنتي ناويه تدخلي ايه يا حبيبتي؟ طبعا القرار في الاول
والاخير ليكي انتي يا ريت تشوفي الحاجه الي هتتفوقي فيها وتدخليها .......

مديحه: حبيبت ماما هتدخل زي ماما حقوق علشان تطلع محاميه اد الدنيا..............

عبد الرحمن وهو بيطبطب على كتف دينا) لالالا ده حريتها ومحدش يضغط عليها............

دينا: بصراحه انا فكرت ادخل اداب انجليزي.............. ايه رايكم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مديحه: جميل يا حبيبتي

عبد الرحمن: ربنا يوفقك............بقولكم ايه اجهزوا الساعه 8 علشان هعشيكم بره بالمناسبه السعيده ده

دينا: والله يا بابا انا كفايه عليا الفرحه الي شيفاها في عنيكم متحرمش منكم يا رب

مديحه بس لازم طبعا نحتفل بيكي يا قمريتنا

دينا: انا هدخل ارتاح شويه لاني تعبانه الشمس كانت حاميه اوي انهرده

ودخلت دينا نااااااااااااااااااااااااااااامت نوم عميق والابتسامه على وشها

اما ((((((((ناني))))))))) لما روحت البيت ملقتش باباها فقالت اكيد زمانه جي علشان يطمن على النتيجه اكيد قلقان

وراحت مسكت التليفون علشان تطمن مامتها

ناني: هاي ازيك يا مامي عامله ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بهيره: ازيك يا حبيبتي وحشتيني مفيش اخبار عن النتيجه؟

ناني: ههههههههههههههه منا بتصل بيكي علشان اقولك النتيجه انا جبت 80.5%

بهيره: الف مبروك يحبيبتي............. خدي ايتن عاوزه تباركلك

ناني: توتو وحشتيني يا وحشه....................

ايتن: خلاص يا بنتي معدناش قدك وتغنلها ( من الثانويه على الكليه) ههههههههههههههههههههه

ناني: يلا شدي حيلك انتي كمان علشان تحصلينا هانت

ايتن: مرسي يحبيبتي والف مبروك ............... بقولك يا ناني متيجي معايا انهرده انا مشفتكيش بقالي كتير من ساعت ما بداتي امتحانات

ناني: اجي معاكي فين؟

ايتن : انا نازله اعمل شوبنج تيجي معايا؟

ناني : اوك هعدي عليكي الساعه 6 اكون ريحت شويه واقعد كمان على النت اشوف المقاطيع الي عليه وحشوني مكلمتهمش من زمان

ايتن : اوك يلا سي يو
ناني : باي وسلميلي كتير على انكل عماد --- زوج مامتها

ايتن: اوك يحبيبتي باي

ودخلت
ناني اوضتها وفردت جسمها على السرير وبتكلم نفسها كده يا بابي التاخير ده
كله حتى مرفعتش السماعه وسالت عليا عملت ايه بجد انا زعلانه منه)

وتقطع تفكيرها دادا عزه : ناني عملتي ايه محستش بيكي كنت في المطبخ

ناني: الحمد لله يا دادا 80.5%

تنزل دادا عزه على ناني وهيا نايمه وتبوسها وتقولها: الف مبروك................ تحبي احضرلك حاجه تكليها انتي نزلتي من غير اكل؟

ناني : لا يا دادا بس سيبيني انام ساعه بس

وتاخد
ناني الموبايل بتاعها تبص عليه تشوف عليه مكالمات من باباها ولا لاء وزي
ما كانت متوقعه مفيش حاجه تحط الموبايل وتمسك ريمود المكيف تشغله
وتنااااااااااااااااااااااام

وتصحه بعدها بساعه تقعد على الكمبيوتر وتحط السماعات في ودنها ولسه داخله على المسنجر ................. تحس بايد بابا على كتفها

تبصله وتدور وشها تاني

ناني: انا زعلانه على فكره منك.............. كده تسيبني كل ده متفكرش تسال عملت ايه في النتيجه؟

جلال: هههههههههههههههههههههههه مبروك يا نونه

ناني: انت عرفت؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جلال : طبعا 80.5% مش بطال ويضحك بصوت عالي

ويشد ناني من ايدها ويخدها في حضنه: الف مبروك يا ناني ايوه كده يا جميل

ويطلع رزمه فلوس من جيبه:خدي يا ستي روحي هاتي الي انتي عوزاه

ناني: هما جم في وقتهم لاني نازله مع ايتن .............. (وترفع حاجبها) بس مش ده الي اتفقنا عليه يا سي بابا

جلال: ايه ده هو احنا اتفقنا على حاجه

ناني : اهىء اهىء (بدلع) اه اتفقنا....................العربيه يسي بابا

جلال: ااااااااااااااااااه العربيه.................... العربيه الاوبل؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الي لونها احمر؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناني: ما انت فاكر اهو

جلال يطلع المفاتيح من جيبه محطوطه في ماديليه دهب

جلال: وانا اقدر اتاخر على حبيبتي

ناني: يا حبيبي يا بابا ( وتتشعبط في رقبته) ده مشواري انهرده لازم اروحه بيها

انا هروح اتصل بدينا وهدير....... على الله البقال يكون فاتح........ علشان اقولهم



ياترى
ايه اللي هيحصل مع هدير؟؟ وهيكون رد فعلها ايه وحلمها بيضيع منها ؟؟؟
وازاي هتتحل مشكلتها؟؟ ويا ترى ناني ودينا هيساعدوها ازاي؟؟؟؟؟؟
كل الحاجات دي هنعرفها ان شاء الله في الحلقه الجديده








avatar
sosty_honeygirl
مشرفة
مشرفة

انثى
عدد الرسائل : 141
العمر : 26
العمل/الترفيه : طاااااااااااااااااالبة لسا في اولى وربنا يستر
sms :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف ma7moud amer في الجمعة 12 ديسمبر 2008, 6:05 pm

لااا بجد قصة جامدة جدا جدا واتشدتلها على طول انا مستنى باقى الحلقات بفارغ الصبر سى يو
avatar
ma7moud amer
مشرف
مشرف

ذكر
عدد الرسائل : 156
العمر : 27
الموقع : MAZZIKAFM.MAM9.COM
العمل/الترفيه : طب بيطرى السادات
المزاج : ????
sms : دلوقتي .. بيبسي الصاروخ بجنيه وربع
بس ....
هتفضل تغلى لغاية ماتبطلها
تاريخ التسجيل : 01/05/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف Merooo في السبت 13 ديسمبر 2008, 12:50 am

حلوة اوي
كملي يا قمرو ماتتأخريش
avatar
Merooo
نزيل ذهبى
نزيل ذهبى

انثى
عدد الرسائل : 188
العمر : 26
العمل/الترفيه : طالبة ف طب بيطري السادات
المزاج : مش تمااااام
sms : ... قول يارب...
الصبر حلو بس يكمل حلمنا..
متقولش بكره ..بكره ملك ربنا..
والله ف سماه لتروق أوي........ وتضحك لنا....
.. بس قول يارب ..
تاريخ التسجيل : 05/11/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف dr_amoul في الإثنين 15 ديسمبر 2008, 10:32 pm

الله بجد القصه جميله اوي وفعلا تشد يلا بسرعه كملي احنا مستنيين نشوف هدير هتتصرف ازاي
avatar
dr_amoul
مشرفة
مشرفة

انثى
عدد الرسائل : 204
العمر : 27
العمل/الترفيه : بيطري السادات
المزاج : عال العال والحمد لله
sms : اللهم اني اسالك الاخلاص في القول والعمل
تاريخ التسجيل : 10/09/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف sosty_honeygirl في الأربعاء 17 ديسمبر 2008, 2:11 am

الجزء الرابع ------سنة اولى جامعه


راحت ناني علشان تتصل بدينا وتقولها على هديت بابي
ترن ترن,,,,,,,,, ترود مديحه: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ناني: وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته..............ازيك يا طنط؟

مديحه: اهلا يا بنتي عامله ايه؟.................. وماما وايتن اخبارهم ايه ؟

ناني : بخير والله يا طنط

مديحه :الف مبروك يا بنتي على النتيجه وربنا يصلح حالكم يا رب

ناني: مرسي يا طنط..................ممكن اكلم دينا؟

مديحه: هيا كانت بتقول هتنام مش عارفه هلاقيها صحيه ولا لسه نايمه خليكي معايا اشوفها

وتدخل
مديحه اوضت دينا المليانه بالالعاب وتلاقيها واخده الدبدوب بتاعها في
حضنها ومخبيه وشها فاتاكدت انها نايمه وتمشي براحه لحد باب الاوضه

دينا: كنتي عاوزه حاجه يست الحبايب؟.......... انا صاحيه ......صحيت على صوت التليفون..........

مديحه: صح النوم يا حبيبتي ................ بدام صحيتي بقه قومي كلمي ناني على التليفون

وتقوم دينا نطه من على السرير جري على التليفون

دينا: تصدقي وحشتيني الكام ساعه دول ههههههههههههههههههه

ناني: تصدقي انك بكااااااااااااااشه وهعدهالك المره ده.............. عندي ليكي مفجاه

دينا: قولي فرحيني

ناني: بابي اداني هديه النجاح

دينا: ضحكت سخريه ههههههههههههههههههههه تلاقيه اداكي 50ج في ايدك

ناني: يا بايخه

دينا: امال اداكي كام ههههههههههههههههههههههههههه

ناني: اداني مفاتيح عربيه اوبل حمرا تجنن

دينا: بجدددددددددددددددددددددد؟يسيدي يسيدي مبرووووووووووووووووووووووووووك عقبال ما يجبلك الطياره بتاعت الليسانس

ناني: ماشي يا خفه................ بقولك انا لو اتصلت بهدير دلوقتي هيكون عم محمد فاتح؟

دينا تبص في الساعه : معتقدش دلوقتي يكون فاتح هو بيقفل فتره العصريه بيروح يتغدا

خلاص شويه واحاول معاها تاني



في
الوقت ده كانت هدير لسه صحيه من النوم ولسه صاحيه على صداع رهييييب
............. قامت من السرير غسلت وشها وراحت على المطبخ عملتلها كبايت
شاي واخدت اسبرين ودخلت الاوضه تاني ربطت راسها وقعدت على السرير
ورجعت
تتكلم مع نفسها تاني (انا مش عارفه هما بيعملوا معايا كده ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
يا ريت دينا وناني كانوا معايا دلوقتي ........... اكيد لو عرفوا هيديقوا
اوي وكانوا هيحسوا بيا مش زي اهلي الي حتى محدش فكر يفتح الباب ويسال
عليا..............ده ايه ده اووووووووووووووووووووووف)وتبدا تاني في
العياط لان بجد صعبانه عليها نفسها وكمان الضغط عليها في البيت معزبها
لانهم محسسنها انها المفروض متديقش يعني عادي

.................................................. .................................................. ....

وكالعاده ناني وقفه قدام المرايه قبل الخروج بساعه وبتطلع في هدومها كلها علشان تقرر هتلبس ايه

وقطع حيرتها ديت الباب وهو بيخبط

ناني : مين؟

جلال: انا بابا يا نونه

ناني: اتفضل

جلال انا قلت امسي على حبيبتي قبل ما اروح مشواري

ناني تتشعبط في رقبته يحبيبي يا بابي .................... متخلصني من الحيره الي انا فيها ده

جلال : عاوزه ايه يعني؟؟؟ والاوضه مكركبه كده ليه؟

ناني: منا عوزاك علشان كده

جلال : يضحك هههههههههههه ههههههههه عوزاني ارتبهالك؟

ناني: تسلملي يا بابي لا طبعابس عوزاك تقولي البس ايه وانا خارجه؟

جلال: لا يحبيبتي انا مش فاضي.؟ ويبوسها من جبينها ويقولها تخلي بالك وانتي سايقه اوك

ناني: حاضر يا بابي

ويمشي
جلال يروح مشواره وتكمل ناني لبسها ولما تخلص تبص للساعه تلاقي نفسها
اتاخرت على ايتن وتمسك الموبايل تكلمها وتطلب منها تقابلها على اول شارعهم

على اول شارع ايتن تروح ناني وتضرب كلكسات وايتن مش معبراها مفكراها واحد بيعاكس ههههههههههه

تطلع ناني من الشباك: انتي يا بنتي

تتلفت ايتن حوليها لغايت ما تستوعب ان الصوت جي من العربيه بتاعت ناني وتروحلها

ايتن: ايه الحلاوه ده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناني : تقصدي انا................... ولا العربيه؟

ايتن: العربيه طبعا

ناني طيب اركبي اركبي

ويركنوا العربيه على اول عباس العقاد ..............وكان معروف عن ايتن انها متردده جدا في الشراء

وتستمر ناني وايتن في المشي في عباس العقاد رايح جي كذا مره ساعتين


ناني: حرام ...............بجد حرام عليكي يا ايتن.............الي متعرفهوش اني متغدتش لغايت دلوقتي

ايتن: خلاص تعالى خدي تاك اواي من اي مطعم

ناني لا انا حستنه لغايت ما نتعشا مع بعض انا عامله حسابي على كده

ويكملوا لف كمان ساعتين في روكسي لغايت ما ايتن خلصت شرا................ناني تبص في ساعتها

ناني: لا ايتن كده كتير انا هموت من الجوع انتي عارفه الساعه كام الساعه بقت 10 انا هموت من الجوع

ايتن : خلاص يلا نروح ناكل انا كمان جعت

وراحت ناني وايتن لمطعم كبير اوي ومعروف علشان يتعشوا هناك وهنا كانت المفاجاه.....................


وناني داخله المطعم لقت ........ .........دينا طالعه منه هيا وباباها ومامتها

سلمت ناني وايتن عليهم

ناني: مش تعرفيني انك جايه هنا يا دينا علشان كنت اعمل حسابي مرحش المطعم ده؟ههههههههههههههههه

دينا: ههههههههههههههههههه اعمل ايه اذا انتي بتموتي فيا وبتجري ورايا في كل حته اروحها


طرات على ناني فكره في اللحظه ده

ناني : طيب ايه رايك نروح نطب على هدير؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اصل البت ايتن لخمتني معاها ونسيت احاول اتصل بيها تاني


ايتن: ياسلااااااااااااااااااام ؟ انتي مش كنتي دوشانيي دلوقتي يلا انا جعانه يلا انا جعانه؟


بابا دينا يبص في الساعه ويبتسم لناني: حبيبتي الساعه 10:30 مينفعش تروحوا دلوقتي خلوها بكره

ناني: اوك بكره معادنا نروح لهدير بس مفجاه ليها متقوللهاش يا دينا اوك

دينا : اوك ............... على تليفونات بقه يلا سلام

ناني: باي
avatar
sosty_honeygirl
مشرفة
مشرفة

انثى
عدد الرسائل : 141
العمر : 26
العمل/الترفيه : طاااااااااااااااااالبة لسا في اولى وربنا يستر
sms :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف koky_2008 في الأربعاء 17 ديسمبر 2008, 8:40 pm

جامدة موت بس يا عينى هدير صعبانه عليه اوووووووووووووووووووووووووووووووووووووى
avatar
koky_2008
نزيل ذهبى
نزيل ذهبى

انثى
عدد الرسائل : 131
العمر : 28
الموقع : vetmedalex.org
العمل/الترفيه : طالبه بيطرية
المزاج : منفضة للدنيا
sms : يا سائل عننا حنقولك اننا شباب و بنات ميه ميه من بيطرى اسكندريه
تاريخ التسجيل : 12/06/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف marmer في الأحد 28 ديسمبر 2008, 7:10 pm

كملي يا بنتي وقفتي ليه
بس بجد رااااااااااااااااااااااااااااائع جدا
ياللا بجد انا متشوقة جدا
avatar
marmer
نزيل ذهبى
نزيل ذهبى

انثى
عدد الرسائل : 205
العمر : 26
العمل/الترفيه : بيطري السادات
sms : ابتليت فثق بالله ولا تجزع ..... وإذا عوفيت فاشكر الله ولا تقطع ..... وأذا وقف بك أمر فلا تيأس ولا تطمع ..... وفوض أمرك إلى الله فنعم المرجع ..... وفي جوف الليل لربك اركع ..... ومن عظمته وخشيته ادمع ..... وعن طاعته لا ترجع ,واعلم ان انين التائبين عند ربك عظيم وهو رب كريم ..... فإذا فعلت فقد فزت بخير الدارين أجمع
تاريخ التسجيل : 15/12/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف sosty_honeygirl في الأربعاء 21 يناير 2009, 6:54 am

يلا نبدا مع بعض الجزء الخامس من ------ سنه اولى جامعه


وفضل حال هدير زي ما هيا من عياط مستمر لغايت ما دخل عليها علي

علي: هههههههههههههه انتي لسه بتعيطي.............. انتي مش بتتعبي من العياط ابدا بقه فيكي شبه من امينه رزق يخرب عقلك

هدير: ممكن تسيبني وتطلع مش ناقصاك انت كمان

علي : ماشي ماشي بس متزوقيش كده

ويطلع علي بره في الصاله يقعد مع فوزيه

فوزيه: اخبار البت ده ايه؟؟؟؟؟؟؟ شكلها كده مش هتجيبها لبر لازم تعكنن علينا يعني

علي : سيبيها براحتها بكره تياس وتطلع

هدير في ساعتها تطلع من اوضتها ...............

علي: (بسخريه) مش قلتلك هتطلع ههههههههههههه

هدير تبصله منغير كلام ومترودش عليه وتقعد تتفرج على التليفزيون وهيا لازمه الصمت تماما ومفيش مشاركه منها في اي حوار داير بينهم

فوزيه: صلي على النبي يا هدير محصلش حاجه يعني وقومي سرحي شعرك كده بدل ما انتي ربطلنا دماغك زي المطلقه

علي: ههههههههههههههههههه............ سكر يا ماما حلوه مطلقه ده

هدير: وبعد ما اتسرح واغير هدومي حاجه هتتغير؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لا طبعا

عموما بدام شكلي معصبكم انا هدخل اوضتي تاني

فوزيه: كوليلك لقمه قبل ما تنامي بقه

هدير: اه حاضر هاكل

وتدخل
هدير المطبخ تبص للاكل كده حاسه ان ملهاش نفس للاكل ده فراحت عملتلها
كبايه شاي بلبن واكلت كحك من بتاع فرح جارتها ودخلت اوضتها تاني ونامت


تاني يوم......................

اتصلت دينا على ناني

ترن ترن (ترود عليها دادا عزه): السلام عليكم

دينا: وعليكم السلام يا دادا عامله ايه؟

دادا عزه: اهلا يا دينا

دينا : بسرعه يا دادا اديني ناني

تروح دادا عزه لناني في اوضتها: ناني دينا على التليفون

ناني: حاضر حاضر .........................
اصلها كانت قاعده على النت مع صديقتها الي في الكويت واستازنت منها وقامت بسرعه

ناني: بتيجي يا بت انتي في اوقات رخمه

دينا : ياساااااااااااااااااااااااتر ده بدل السلام عليكم

ناني: وقعتيني في الغلط ههههههههههههههههههههه خلصي عاوزو ايه

دينا: يا بنتي مش اتفقنا نروح لهدير انهرده

ناني : اه صحيح امته هنروح

دينا:
على ما تلبسي فيها ساعتين يا ريت تنجزي علشان نروح عندها ونمشي قبل معاد
الغداء علشان بابا وماما هيستنوني ومش حابه اتاخر عليهم

ناني: بدري كده؟ اوك خلاص ماشي

وتقوم
ناني بسرعه تنهي كلامها مع صديقتها رهف الي في الكويت وتقوم تلبس طبعا مش
هقولكم على ناني والي بتعمله علشان تقرر لبسها هيكون ازاي

ناني تمسك الموبايل بتاعها بعد ما تخلص وتكلم دينا

ناني: خلصت لبس يلا اجهزي انا هفوت عليكي دلوقتي

دينا
: وانا خلصت كمان انا مستنياكي يا قمر بسرعه..................لالالا نسيت
على اقل من مهلك احنا مش عوزين خساير في العربيه انتي مش مشكله

ناني: ماشي يا خفيفه...........سلام


وتوصل ناني عند دينا وتنزلها دينا بسرعه علشان يلحقوا وقتهم...............
ناني: انتي يا بنتي ايه رايك ناخد ايه لهدير معانا واحنا ريحين

دينا: حلويات شرقيه وخلاص

وفاتوا على لابوار جابو منه حلويات وطلعوا على طول على هدير ..................وصلوا عند باب البيت يفتحلهم الباب علي

دينا في سرها(اعوز بالله ده ايه الشغلانه ده يا ريتك ما كنت موجود)

ويبوص علي لناني بصه اعجاب من فوق لتحت: ااااااااااااه ده احنا احلوينا اوي اهو بعد الامتحانات

ناني : مرسي يا علي

تقرب دينا من ناني وتقولها: انتي هتفضلي تتكلمي معاه

دينا: اه علي انت هتسبنا على الباب كده ؟ امال فين هدير

تيجي
فوزيه من المطبخ...........: اهلا اهلا بالعرايس عاملين ايه؟ اتفضلوا
اتفضلوا...............انزل يا واد يا علي هاتلنا حاجه ساقعه بسرعه

وقعدوا في الانتريه

فوزيه :نورتونا والله............. فورصه والنبي تدخلوا للبت الي جوه ده تعقلوها

دينا وناني في نفس واحد هدير ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مالها هدير) وقاموا وقفوا الاتنين

فوزيه: ادخوللها وانتو تعرفوا ده بت غريبه

منغير ما يخبطوا على هدير دخلوا كانت قاعده على السرير وضمه رجليها عليها وحاطه راسها لتحت سمعت صوت دينا وناني

قامت بسرعه وجريت عليهم وحضنتهم هما الاتنين واتفتحت في العياط

ناني: لالالا وحياتي مش تعيطي مالك يا هدير

دينا: حبيبتي مالك اتكلمي

هدير : وهيا بتعيط اوي كويس انكم جيتوا انا محتجالكم...............

ناني: اتكلمي يا هدير فيكي ايه

هدير :شفتوا بابا شفتواااااااااااااااااااااااااااااا

دينا: ماله احكلنا

هدير: مش عاوز يدخلني طب

ناني: تفتح عينها على الاخر: مش عاوز؟ ليه خير انشاء الله

دينا تقرص ناني من رجليها علشان تنبه و تسكت

دينا: اكيد يا هدوره يا حبيبتي ليه وجهت نظر

هدير: بيقولي مشوارها طويل والبنت مسيرها للجواز

دينا عارفه ان ابو هدير صعب اوي والي بيقرره بينفزه يعني مفيش جديد ممكن يحصل فقررت انها تهديها وتقنعها

دينا:
تصدقي ابوكي ده عنده حق............. طب ايه يا بنتي ده خمس
سنين................ ده انا قريبي بقاله 8 سنين فيها مش عارف يخلصها وهو
ندمان انه دخلها رغم انها كانت امنيه حياته............ وبيلوم علينا
دلوقتي ان محدش نبهه انها صعبه كده........... احمدي ربنا ان عمو جه ونبهك
في الوقت المناسب بدل ما كنتي هتدخليها وتعيشي حياتك بعد كده كلها دراسه

استوعبت
ناني الي بيدور في راس دينا: وبدات تشاركها كلامها: تصدقي
صح................ وبعدين تعالي هنا انتي تقدري تشوفي جوسس وناس ميتين
وحاجات من ده ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ يا مامييييييييييييييييييي

بدات هدير تهدا شويه شويه من كلام دينا وناني

هدير: طيب وبعدين

دينا: وبعدين نشوف كليه تجمعنا مع بعض ...............تقدري يا بت انتي تدخلي كليه تانيه احنا مش فيها

ناني: صحيح احنا مش قد المقام ومجبناش 96% بس مش هنسيبك معانا معانا

هدير: ما تتصوروش كلامكم ده هداني ازاي............ وانا اضمن منين اني لو اقترحت عليهم كليه تانيه مش هيمانعوا

ناني: لا متخفيش ده مفهاش حاجه ده 4 سنين بالطول ولا بالعرض يخلصوا

تبص دينا لهدير وتقولها: بغض النظر عن عينك الحمرا من العياط انتي قموره اوي والايشارب على راسك

ناني: تمسك راس هدير................ تصدقي والنبي صح

هدير: ماشي يا ددينا ...............ماشي يا ناني اتريقوا اوي

دينا: والله صح

هدير تقوم تبص لنفسها في المرايه..........: انا قمر اصلا بايشارب ومنغير

وهههههههههههههههههههههههههههههه وتسمع فوزيه صوت ضحك البنات وتستنه انهم يبشروها ان هدير اقتنعت

طلعت دينا وناني وخدين هدير تحت ايهم

دينا: ميجيبها الا رجالتها......................هدوره معانا في الكليه الي هندخلها انا وناني

فوزيه تبصلهم مبتسمه وتاخد نفس طويل

ناني: الا يا بت يا دينا انتي هتدخلي ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دينا: خلينا في موضوعنا الاساسي يا ناني ونشوف بعدين..................مبسوطه يا طنط

فوزيه :طبعا وتقوم تبوس هدير ................. ايوه كده فوقي....................انا هقوم اجيبلكم بقه الحاجه السقعه

ناني: شيفه متكلمتش لما قلنلها على انك هتكوني معانا في كليه واحده

هدير: مش هيا المشكله بابا المشكله بس ربنا يستر

تبوص دينا في الساعه والكلام اخدهم جامد: اوووووووووووووووووووووف الساعه بقت 2 يلا يلا

ناني: نسيت اوريكي عربيتي يا هدير راكنه تحت

تجري هدير على الشباك: ده الحمرا ده؟؟؟

ناني: اه ايه رايك؟

هدير: جميله يا حبيبتي................كده ضمنا مواصلاتنا في الجامعه

ناني: من عيني يا قمر بس النفر ب50 قرش

دينا وناني وهدير: هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههه

وروحت دينا البيت ولقت مديحه مجهزه الغدا: معلش يا ست الكل اتاخرت عليكي

مديحه: لا يحبيبتي ولا يهمك ابوكي ساعدني اصله مرحش المعرض انهرده

واتجمعوا على الغداء وحكتلهم دينا على الي حصل عند هدير وكانوا سعداء جدا ان دينا قدرت تحل مشكلت صحبتها



يلا الايام بتعدي بسرعه وهنشوف البنات هيدخلوا ايه

انتظرونا


avatar
sosty_honeygirl
مشرفة
مشرفة

انثى
عدد الرسائل : 141
العمر : 26
العمل/الترفيه : طاااااااااااااااااالبة لسا في اولى وربنا يستر
sms :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف sosty_honeygirl في الأربعاء 21 يناير 2009, 7:04 am

اسفة يادكاترة ع التأخير ده كان بسبب الامتحانات و الحمد لله خلاص خلصنا ومفيش تأخير تاني ان شاء الله

Smile
avatar
sosty_honeygirl
مشرفة
مشرفة

انثى
عدد الرسائل : 141
العمر : 26
العمل/الترفيه : طاااااااااااااااااالبة لسا في اولى وربنا يستر
sms :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف marmer في الأربعاء 21 يناير 2009, 9:15 pm

طيب الامتحانات وخلصت
انتي قولتي هتنزلي حلقتين
ولا هو كلام ع الفاضي
يلا بسرعة
مستنييييييييييييييييين
avatar
marmer
نزيل ذهبى
نزيل ذهبى

انثى
عدد الرسائل : 205
العمر : 26
العمل/الترفيه : بيطري السادات
sms : ابتليت فثق بالله ولا تجزع ..... وإذا عوفيت فاشكر الله ولا تقطع ..... وأذا وقف بك أمر فلا تيأس ولا تطمع ..... وفوض أمرك إلى الله فنعم المرجع ..... وفي جوف الليل لربك اركع ..... ومن عظمته وخشيته ادمع ..... وعن طاعته لا ترجع ,واعلم ان انين التائبين عند ربك عظيم وهو رب كريم ..... فإذا فعلت فقد فزت بخير الدارين أجمع
تاريخ التسجيل : 15/12/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف sosty_honeygirl في الخميس 22 يناير 2009, 2:12 am

الجزء السادس ---- سنة اولى جامعه
توكلنا على الله



وبعد الجلسه الي كانت بين دينا وناني مع هدير تمر الايام بس كانوا دايما على اتصال ببعض وفي يوم
نزلت هدير علشان تتصل بيهم

هدير بتتصل بدينا ترن ترن)يرود عبد الرحمن: السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

هدير :وعليكم السلام ورحمه الله ................... اهلا يا عمو

عبد الرحمن: .......................هدير؟

هدير: ايوه يعمو

عبد الرحمن: اهلا يا بنتي اخبارك ايه؟

هدير: نحمد الله يا عمو........................ممكن اكلم دينا

عبد الرحمن: دينااااااااااااااااااااااا.............تليفووووووو ووووووووووون.................هدييييييييييييييييييي ر

دبنا كانت وقتها بتتغدا وقامت من على الاكل جري علشان تكلم هدير

مديحه: كنت تقول لهدير تتصل بعد شويه ..................كده اهو البنت سابت الاكل وقامت

عبد الرحمن: متنسيش ان هدير معندهاش تليفون في البيت فمينفعش اني اسيبها تنزل من بيها تاني علشان تتصل بدينا

مديحه: اه صحيح ...................... يلا حصل خير على الله لما تخلص تكمل اكل

.................................................. ............

دينا: ازيك يا هدوره

هدير : اهلا ازيك يا قمر وحشيني والله

دينا:ممممممممممممممممممممممممممممم انا حاسه ان صوتك انهرده تمام مش زي كل يوم ................... الحمد لله النفسيه تمام؟.؟؟؟؟؟؟؟

هدير : الحمد لله والله انا مش بحاول افكر

دينا : الخيره فيما اختاره الله

هدير : ونعم بالله................. الوقت بيعدي عوزين نقدم للكليات المرحله الاولى نزلت.................

دينا : خلاص اوك

هدير: اوك ايه هو احنا قررنا هندخل ايه؟

دينا : صحيح خلاص انا دماغي في حاجه معينه لما نتقابل نتكلم

هدير: وهيبقه امته انشاء الله انتو يومكم بسنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دينا : خلاص يا سيتي ينسبك بكره؟

هدير: معنديش مانع

دينا خلاص هستناكم على الغدا انتي وناني بكره

هدير: لالالا علشان منعزبش طنط معانا

دينا: لا عادي................. هتكلمي ناني؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

في الوقت ده يكون علي جي في وش هدير ....................
علي: انتي بتكلمي مين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هدير: دينا يعني هكلم مين؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

علي: طيب ما تتلمضيش وخلصي انا واقف مستنيكي

تلتفت هدير الناحيه التانيه وتكمل كلامها: دينا معلش مش هقدر اكلم ناني اتصلي انتي بناني واتفقي معاها اديكي سامعه

دينا : من عينيا...............

وتتصل دينا بناني وتتفق معاها على انهم يتجمعوا عندها بكره ويتغدوا ووافقت ناني

.................................................. .......................................

تاني يوم ....................وصلت هدير عند دينا الاول وقعدوا يتكلموا شويه

مديحه: ممكن اقعود مع بناتي شويه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هدير: تنورينا يا طنط

مديحه: اخبارك ايه يا هدير يا بنتي؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وماما عامله ايه؟

هدير :كويسه يا طنط............الحمد لله...........

وفي الوقت ده تيجي ناني.......................

ناني: السلام عليكم..........................طبعا الشويه دول مكنش ليهم طعم منغيري

دينا : حوشي السكر الي بينقط

مديحه : كويس يا ناني انك جيتي انا انتهزتها فرصه علشان اتكلم معاكوا انتو الثلاثه

هدير وناني: اتفضلي يا طنط

مديحه : حبايبي انا عوزاكوا تدخلوا الكليه الي تتفوقوا فيها والي بتلاقوا نفسكم فيها مش رغبه بس انكم تكونوا مع بعض
طبعا ربنا يخليكوا لبعض بس اهم حاجه مستقبلكم واي كانت الظروف انا متاكده انه مهما اختلفت الكليات بينكم انا عارفه انكم مع بعض

دينا: طبعا يا ماما كلامك صح .................... ولا ايه يا بنات

ناني : اكيد صح

هدير: تسلمي يا طنط بجد نصيحه جت في وقتها

مديحه: طيب يلا قوموا اتغدوا علشان الاكل جاهز

هدير : بجد تعبناكي معانا يا طنط

مديحه : متقوليش كده انتو بناتي....................وببقه سعيده جدا وانا شيفاكم متجمعين

وبعد الغدا...........................

دينا : يلا قدامي على الاوضه بتعتي

وقعدت دينا على المكتب بتعها .............. وناني طلعت قعدت عليه من فوق...................وهدير قعدت على السرير

هدير : يلا ادوني اقترحاتكم

دينا: انا بجد من يوم النتيجه وانا فيه كليه معينه في دماغي

ناني : قولي يا سيتي

دينا: اداب انجليزي

هدير : جميل والله...................وانتي يا ناني

ناني: لا انا دماغي حاجه تانيه خااااااااااااااااااالص

دينا : ايه هيا؟

ناني
: تجاره خارجيه.................. ايه رايكم................ بصراحه انا
فكرت لقيتها اكتر حاجه تناسبني لاني همسك شغل مع بابا لما
اخلص..................وانتي يا هدير رايك ايه ..................وبتفكري
تدخلي ايه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هدير : انا معدش في دماغي حاجه معينه انا الي كنت بحلم بيه خلاص

تقوم دينا ونناني ويقعدوا جمب هدير على السرير ويحضنوها الاتنين

هدير : مش عارفه منغيركم كانت حياتي هتبقا ازاي ..................... بجد انا بحبكم اوي

دينا عاوزه تقلب الجو هزار بدل ما تقلب دراما: خلاص بقه الدمعه هتفر من عيني

ناني: ها متوهناش عاوزه تدخلي ايه

هدير: انا حبيت اقتراح دينا اكتر وعموما زي ما طنط قالت كل واحد يشوف طموحه ايه والي يقدر يتفوق فيه

ناني: يا انداااااااااااااااااااااااااااااااااااال يعني هبقا لوحدي؟

دينا: لا طبعا يا قمر اداب وتجاره لزقين في بعض....................واحنا منقدرش نستغنه عنك يا قمر

وتمر الايام ويقدموا البنات في مكتب التنسيق ويجلهم جوابات الترشيح
avatar
sosty_honeygirl
مشرفة
مشرفة

انثى
عدد الرسائل : 141
العمر : 26
العمل/الترفيه : طاااااااااااااااااالبة لسا في اولى وربنا يستر
sms :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف sosty_honeygirl في الخميس 22 يناير 2009, 2:18 am

الجزء السابع ----- من سنة اولى جامعه

يلاااااااا تابعوني في اول يوم ليهم في الدراسه


بعد استلام البنات جوابات الترشيح بدؤوا يحلموا باليوم الي هيدخلوا فيه الجامعه

وقبل الدخول باسبوع

في بيت دينا..................كان متجمعين على العشا دينا ومديحه وعبد الرحمن

مديحه :جهزتي نفسك واستعديتي يا بنتي للجامعه

دينا : اقدر اقولك اني تقريبا جبت لبس كفايه............... بس استعداد نفسي بصراحه لسه يا ماما.......

عبد الرحمن: ليه يا بنتي

دينا : مش عارفه حاسه انه عالم تاني غير عالم المدرسه

مديحه:
يا حبيبتي كلها اماكن لتلقي العلم بس برده هيختلف عن المدرسه.....لان
هتكونوا اكتر نضجا من ايام المدرسه واكتر حريه وانتي بايدك انك تحافظي على
نفسك لانه شامل مجتمع الجامعه الحلو والوحش فاحنا الي بننتقي الصحبه الحلوه

دينا: ممممممممممممممممم اكيد يا ماما

عبد الرحمن: بصراحه بالكلمتين الي ماما قالتهم انا معنديش كلام تاني


>>>>>>>>>>>>>>>>>

وبالنسبه
لناني فراحت تقضي يومين قبل الدراسه مع والدتها بس هيا متعلقه جدا بجلال
علشان كده كانت في كل وقت لازم تتصل بيه علشان تطمن عليه

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
اما
هدير فالفلوس الي جمعتها من الجران واقاربها هديه نجاحها فكانت حطاهم
قدامها في الاوضه وبتفكر هتجيب بيهم ايه......؟؟؟؟؟؟؟......... ويدخل
عليها علي

علي يدخل وعينه على الفلوس:اختي حبيبتي

هدير: حبيبتك؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟هههههههههههه...........انجز عاوز كام من الفلوس ده

علي: انا مش طماع.............. نصهم

هدير طيوبه جدا وحنينه جدا ومبخلتش على علي بنص الفلوس

هدير: ممكن بقه طلب؟؟؟؟؟؟؟؟؟ممكن تاخدني بالمبلغ الصغير ده اجيب حاجه البسها اول يوم في الدراسه

علي وهو بيعد في الفلوس) ماشي مش خساره فيكي المشوار ده

وتنزل هيا وعلي روكسي وتبدا تبص على الهدوم بس قبل ما تبص على الشكل كانت بتبص على السعر
وهيا ماشيه جت في بالها كلمت دينا وناني انتي قموره بالايشارب وهو على راسك)
قالت هدير لنفسها: وانا ليه ملبسش الحجاب ده فرض علينا وانا لازم بقه اخطو الخطوه ده

وقالت
لعلي على اقتراحها ده وكان سعيد جدا بيه وبدات تروح عند محلات المحجبات
وربنا وفقها بطقم جناااااااااااااااااااان وسعره كمان حلو اوي على قد الي
معاها

وجت ليله اول يوم من الجامعه

كلهم مش جيلهم نوم وكانوا اتفقوا مع بعض على انهم يتقابلوا الساعه 11 قدام بوابه الجامعه

قامت ناني الساعه 9 الصبح من السرير وكانت فايقه جدا اصلها منمتش طول اليوم
وبدات
تحط الميك اب بتاعها وهيا دماغها في 1000000 حاجه ياترا الجامعه هتكون
ازاي؟ يا ترا هاقدر اتاقلم مع الطلبه الجداد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اما دينا فقامت الساعه 9:30 اصل دينا بتحب شكلها يكون طبيعي فمبتحطش ميك اب
ولبسه بسرعه وفطرت وقبل ما تنزل باست ايد مديحه وعبد الرحمن

دينا: ادعولي

مديحه وعبد الرحمن: ربنا معاكي يا بنتي

اما
هدير فكانت حاطه الطقم الجديد جمبها طول الليل وكانت فرحتها بالحجاب اكتر
ميت مره من فرحتها بالجامعه ومكنتش معرفه حد من البنات بالموضوع ده

وقامت لبسته وطلعت من اوضتها وكانت فوزيه قاعده في الصاله

هدير: صباح الخير يا ماما

فوزيه(منغير ما تلتفت لهدير): انتي صحيتي.............اول مره يعني تعمليها من نفسك

هدير: حلو الطقم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

فوزيه(تدور علشان تشوفها): تفتح عينها جامد ................انتي اتحجبتي؟؟؟؟؟؟

هدير: مفجاه صح؟؟؟؟

فوزيه: ربنا يهديكي ويصلح الحال

وتنزل
هدير من البيت وتركب الاوتوبيس وهيا حاضنه كشكول المحاضرات ويشوفها اتنين
شباب كانوا قعدين ويضحكوااااااااااااااااااااا ويقول واحد منهم:
ههههههههههههه من اولها كده كشكول وجو مزاكره

حست هدير انها منتقضه علشان شايله الكشكول اول يوم راحت منزله بسرعه ايدها بيه ووشها احمر

لاحظ
الشاب التاني انها اتحرجت اوي ووشها احمر فغمز لصاحبه كفايه يعني.........
ونزلت هديرالكشكول لتحت والكسوف ماسكها كان هاين عليها ترمي الكشكول الي
في ايدها ومن كسوفها مكنتش مركزه ان كان معاها شنطه تحط فيها الكشكول بتعها

ونزلوا الشابين معاها في نفس المحطه لانهم كانوا كمان ريحين الجامعه
وصلت
هدير قبل دينا وناني وكان واحد من الشباب دول وكان اسمه حسام واقف
بيراقبها بعنيه ويقول لنفسه: هو لسه فيه بنات في الزمن ده
بتتكسف؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ولاحظ زميله التاني:خالد انه بيطاردها بنظراته:
ايه يا عم حساااااااااااااااااااااااام ده احنا لسه في اول يوم هتدخل
وتشوووووووووووووووف كتير ارحم نفسك

حسام: زي ده لالالا معتقدش

وفي
اللحظه ده توصل دينا ........دينا متعرفش ان هدير اتحجبت وهدير كانت
ملاحظه ان حسام باصص عليها فكانت مدوره وشها في اتجاه تاني خالص
فمعرفتهاش دينا لان كان قدام الجامعه زحمه فقررت هدير لما لقت انهم اتاخروا كده عليها انها تكلمهم على موبايلاتهم من كشك جمب الجامعه

فراحت هدير كلمت دينا: ايه يا بنتي انتو سيبني ملطوعه كل ده
دينا: يا بنتي انا واقفه بقالي شويه

وعرفت دينا مكان هدير وراحتلها ........دينا: هدييييييييييييييييييييييييييير ايه الجمال ده بجد ماشاء الله عليكي وشك منور في الحجاب

هدير :بجد؟؟؟؟؟؟؟؟؟................وقفت هدير مع دينا تحكلها على الي حصلها في الاتوبيس وضحكوا كتير اوي على الموقف

شويه وشافوا عربيه ناني جيه وركنت وراحوا عليها

دينا: شفتي القمر ده وهيا بتشاور على هدير

ناني
كانت لسه بتقفل باب العربيه : التفتت نحيه هدير ناني:
يرووووووووووووووووووحي عسل والله يا هدير...............بس ايه ده من
ورانا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هدير : لا والله ده جت مره واحده وقلت اعملهلكوا مفاجاه........وعقبالكوا يا رب.......

ودخلوا الجامعه وهما قلبهم بيدق ومسكين ايد بعد هما الثلاثه

دينا: يلا هنعمل ايه دلوقتي

هدير: المفروض اننا نروح نجيب الجداول بتعتنا

ناني: خلاص يلا شقوا طريقكم وانا هروح اجيب جدولي بس نتقابل فين؟

هدير: احنا هنجيلك

وراحت هدير ودينا عند جداول اداب انجليزي وكانت المفاجاه............لقت حسام وخالد وقفين هناك

هدير: دينا دينا ده هو وصاحبه الي كانوا معايا في الاوتوبيس

دينا: ههههههههههههههههههههه عادي بقه ولا اكن فيه حاجه

هدير: شكله معانا في نفس الكليه ووشها احمر اوي

دينا: طيب يلا يا فالحه ننقل الجدول

تدخل دينا وهدير علشان ينقلوا الجدول وتلاحظ دينا نظرات حسام ليها وبدا وشها يحمر تاني بس كانت بتحاول متبصش نحيته خالص

دينا: انتي معايا يا هدير ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ الجدول انا مش عارفه افهم منه حاجه

فهم حسام من اللخبطه الي هما فيها انهم في سنه اولى فراح ناقل الجدول بتاعهم

حسام يروح لدينا وهدير: السلام عليكم

دينا : وعليكم السلام............. وترود هدير في سرها السلام

حسام: انا زميل ليكم هنا في الكليه انا في الفرقه الثالثه وحبيت اني اعمل معاكوا خدمه وجبتلكم الجدول..............اتفضلوا

دينا: شكرا تعبناك معانا

كل ده هدير واقفه وشها في الارض

حسام بيبص لهدير: متعرفتش عليكوا اكيد هنكون زمايل في كليه واحده واكيد انشاء الله نكون عون لبعض

دينا حست انه محترم وباين في اسلوب كلامه

دينا: دينا عبد الرحمن

حسام مش قادر ينزل عينه من على هدير حتى ودينا بتتكلم معاه
حسام: وحضرتك؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هدير: انا؟؟؟؟؟
حسام: اكيد انتي...................ممكن اتعرف باسمك

هدير: ........................هدير صلاح

وجت ناني : حلو اوي والله انا ملطوعه هناك وانتو واقفنلي هنا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ناني تبص لحسام: اهلا

ناني: عاجبكوا انتو الاتنين منظري وانا هتكعبل من الاحراج وانا لوحدي وكانت متعصبه

دينا وهدير: هههههههههههههههههههههههههههههههههه
حسام في سره(حتا ضحكتك جميله)
دينا: مش انتي الي قلتوا روحوا شقوا طريقكم وانتي هتروحي لوحدك

ناني : ماشي ماشي انا عموما خلصت وجبت الجدول .............وانتو؟؟؟؟؟؟؟

هدير: اه خلاص الزميل حسام جابلنا الجدول

وتستازن البنات من حسام ويمشوا يروحوا ناحيه الكانتين

ناني: تعالوا يلا انشالله ما حد حوش تعالو اعزمكم على حاجه ساقعه

طول الوقت وهدير مش معاهم هيا بتفكر في الي حصلها انهرده

وميطولوش البنات كتير في الجامعه اول يوم وقضوها مشي بين الكليات حب في معرفه الجامعه كويس وروحوا هلكانين

تعالوا بكره نشوف هيحصل ايه
استودعكم الله
السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

انا انهارده كريمه معاكوا على الاخر وكتبتلكم جزئين ورا بعض

Smile Very Happy Smile
avatar
sosty_honeygirl
مشرفة
مشرفة

انثى
عدد الرسائل : 141
العمر : 26
العمل/الترفيه : طاااااااااااااااااالبة لسا في اولى وربنا يستر
sms :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف marmer في الخميس 22 يناير 2009, 2:38 am

كويس خاااااااااااالص
التهديد جاب نتيجة
ونزلتي بالحلقتين
وياريت تنزليه فيلم
علشان نخلص
لانها بجد قصة تحفه
avatar
marmer
نزيل ذهبى
نزيل ذهبى

انثى
عدد الرسائل : 205
العمر : 26
العمل/الترفيه : بيطري السادات
sms : ابتليت فثق بالله ولا تجزع ..... وإذا عوفيت فاشكر الله ولا تقطع ..... وأذا وقف بك أمر فلا تيأس ولا تطمع ..... وفوض أمرك إلى الله فنعم المرجع ..... وفي جوف الليل لربك اركع ..... ومن عظمته وخشيته ادمع ..... وعن طاعته لا ترجع ,واعلم ان انين التائبين عند ربك عظيم وهو رب كريم ..... فإذا فعلت فقد فزت بخير الدارين أجمع
تاريخ التسجيل : 15/12/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف sosty_honeygirl في السبت 24 يناير 2009, 4:31 am

الجزء الثامن ------ سنة اولى جامعه



وقرروا
البنات انهم يروحوا كل واحده على بيتها بعد ما قرروا معاد مقابلتهم بكره
................اتصلت دينا باباها يبعتلها السواق وعرضت على هدير انها
توصلها وكمان ناني عرضت عليها بس هيا قالت لا انا عاوزه اركب الاوتوبيس
انا هبقه مرتاحه اكتر

واول ما ركبت هدير الاوتوبيس لقت كرسي فاضي
جريت علشان تلحقوا ..................منتو عرفين ده فرصه مبتجيش كتير
هههههههههههههههههههههههههه

سندت هدير راسها على الشباك واسترجعت كل حاجه حصلت واكتر حاجه كانت شغلاها نظرات حسام ليها
هدير: (اااااااااااااااااااااااااااه عينيه حلوه اوي ) وتستمر هدير في سرحانها لغايت قبل محطتهم الي هتنزل فيها بثواني

روحت البيت ودخلت اوضتها منغير ما تشوف حد قدامها رغم ان الصاله كان فيها فوزيه وصلاح وعلي ولما جت تفتح الباب الاوضه بتاعتها

علي: ايه يا بنتي انتي داخله على حمام؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مفيش السلام عليكم

صلاح : خير حصل حاجه................. عملتي ايه انهرده

هدير
: انا اسفه ................ السلام عليكم ....................مفيش حاجه
يا بابا نقلنا الجدول وقعدنا شويه وخلاص منتوا عارفين ان اول اسبوع مفهوش
دراسه

علي: يعني مانسانا اسبوع في البيت

هدير: لالالالالالالالا انا متفقه مع ناني ودينا

علي: بلا ناني بلا دينا بلا عفريت مفيش مرواح غير على بدايه الدراسه من كليتك للبيت ومن البيت للكليه ومفيش قعاد تاني كده

هدير: بس

صلاح :مفيش بس اسمعي كلام اخوكي

هدير : تمشي حزينه اوي انها مش هتكون باقي الاسبوع مع دينا وناني و.................... ومين تاني؟؟؟؟؟؟؟؟؟

هدير
تكلم نفسها ودخلت في صراع مع نفسها: مش مشكله اني اروح انا مدايقه نفسي
ليه؟؟؟؟؟؟؟؟ لا انا عاوزه اروح ؟؟؟؟؟؟اوووووووووووف هما كده وقفنلي في كل
حاجه..........عادي بقه.................لا مش عادي انا عاوزه اروح
................. بس مش هينفع .........يعني مش هشوف زمايلنا الجداد؟؟؟؟
مش هشوف حسام؟؟؟؟؟؟ وانتي اشعرفك انك هتقبليه اصلا تاني

وترمي هدير شنطتها على السرير وتغير هدومها وتطلع علشان تحضر مع فوزيه الاكل


توصل دينا البيت

مديحه: اهلا بنوارتنا .............احكيلي يا حبيبتي ايه الاخبار

دينا:
تبوس مديحه وتقعد جمبها..............وحشتيني يا ست الكل
.........تمااااااااااااااااااااام كله تمام نقلنا الجدول واتمشيت انا
وهدير وناني................اما يا ماما حتت مفاجاه انهرده

مديحه: خير؟؟؟؟؟؟؟

دينا: هدير يا ماما بجد كانت قمر انهرده يروحي عليها...............هدير اتحجبت

مديحه: بسم الله ماشاء الله.......عقبالك يا رب............... امته بقه يؤون الاوان وتتعملهالي مفجاه

دينا: هههههههههههههههه قريب يا ست الكل............انا هموت من الجوووووووووووووع

مديحه: منعيني حالا واجهزلك الغدا

دينا: وبابا لسه مجاش؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وانتي مش هتكلي معايا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

مديحه : لا يحبيبتي انا هستنه بابا اصله هيتاخر شويه في الشغل

دينا: خلاص اعتبروني ندله انهرده وهتغدا منغيركم

مديحه: اغسلي وشك يلا وغيري وحالا الاكل هيكون جاهز

اما ناني فكالعاده دخلت من الباب على النت ونسيت نفسها قدامه لغايت المغرب

ناني: ايه ده الساعه بقت كام؟؟؟؟؟؟؟؟؟ امال فين دادا عزه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ وتطلع ناني من الاوضه وتنادي على دادا عزه

ناني: يا دادا ياااااا دادااااااااااااااااااااااااا...............هو مفيش حد هنا ولا ايه

تاخد ناني الموبايل بتاعها وتتصل بجلال: بابا انت فين وكمان دادا عزه مش في البيت؟؟؟؟؟؟؟؟؟

جلال:
اه منا عارف يحبيبتي ................... انا رجعت البيت الضهر لقيت دادا
عزه تعبانه ونقلتها على المستشفى كان الله في عوزنها ولادها ضغطين عليها
الله

ناني: اييييييييييييييييييييييييييييه؟ تعبانه مالها؟

جلال: ضغطها مرتفع جدا وكان عندها صداع دخلت عليها لقيتها بتخبط راسها في الارض

ناني: يا حبيبتي يا دادا.............. هيا عامله ايه دلوقتي

جلال : بقت افضل دلوقتي الحمد لله ادعلها يا بنتي ده محدش من عيالها بعد ما اتصلت بيهم فكر ييجي يبص عليها

ناني: لا حول ولا قوه الا بالله


جلال: اول ما اطمن عليها هجيبها وهاجي

بعدها
اتصلت هدير بناني وحكتلها الي حصل وهيا مديقه اوي انها مش هتيجي وانها
مديقه اوي فهدتها ناني وقالتلها معلش كبري دماغك بعد كده احنا كل يوم مع
بعض حست هدير ان ناني مش زي عوايدها في التليفون فقفلت معاها وفضلت بحيرتها


وبعد ساعتين جه جلال واطمن ناني عليها وعملتها اكل علشان تاكله لان اكل المستشفيات مينفعش

ودخلت
ناني ناااااااااااااااااامت لانها كان المفروض ترتاح وكمان نامت ونسيت
تتغدا ولما قامت تصلي الفجر حست انها ميته من الجوع فصلت واكلت ونامت

ياترا هدير هتقدر تقنع اهلها انها تروح الجامعه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
avatar
sosty_honeygirl
مشرفة
مشرفة

انثى
عدد الرسائل : 141
العمر : 26
العمل/الترفيه : طاااااااااااااااااالبة لسا في اولى وربنا يستر
sms :
تاريخ التسجيل : 27/10/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

اعلان رد: سنه اولى جامعه, قصة جميله جدا

مُساهمة من طرف koky_2008 في الخميس 19 فبراير 2009, 8:16 pm

حلوة اوىىىىىىىىىىىىىىىىىى بس فين الباقى
avatar
koky_2008
نزيل ذهبى
نزيل ذهبى

انثى
عدد الرسائل : 131
العمر : 28
الموقع : vetmedalex.org
العمل/الترفيه : طالبه بيطرية
المزاج : منفضة للدنيا
sms : يا سائل عننا حنقولك اننا شباب و بنات ميه ميه من بيطرى اسكندريه
تاريخ التسجيل : 12/06/2008

معاينة صفحة البيانات الشخصي للعضو

الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل

استعرض الموضوع السابق استعرض الموضوع التالي الرجوع الى أعلى الصفحة


 
صلاحيات هذا المنتدى:
لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى